Urząd Miejski  

   

Wirtualny spacer  

   

Kontakt  

Gimnazjum nr 4
w Mielcu
ul. Łąkowa 6,
39-303 Mielec
tel (0-17) 788 19 00
gim4@miasto.mielec.pl
gim4@ptc.pl
Jak do nas trafić (kliknij)

   

Goście  

Odwiedza nas 28 gości oraz 0 użytkowników.

   

plik  

 

   

Szukaj w serwisie...  

   

Kalendarium  

April 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
   

Pogoda  

   

Odwiedziny  

3138432
dziś
wczoraj
w tym tygodniu
w ubiegłym tygodniu
w tym miesiącu
w ubiegłym miesiącu
wszystkie
141
2666
4432
3360
25174
20430
3138432

Forecast Today
552

10.17%
26.60%
5.13%
0.57%
0.18%
57.35%
Online (15 minutes ago):1
1 gość
brak użytkowników

Twoje IP:3.17.128.129
   

Cytaty  

Tylko w miłości kompletne zero może być dla kogoś wszystkim.

   

Zdalne nauczanie  

   

Projekt EFS  

   

Przydatne linki  

   

Translate  

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish
   
Misja Gimnazjum nr 4 w Mielcu:
"Prawdziwie wielki jest ten człowiek, który chce się czegoś nauczyć"
Jan Paweł II
   

W dniu 1 czerwca Gimnazjum nr 4 w Mielcu obchodziło Dzień Dziecka, w ramach którego realizowano „Dzień języków obcych” i podsumowanie szkolnej kampanii " Zachowaj Trzeźwy Umysł".

Dzień Języków Obcych został przygotowany przez nauczycielki języków obcych.

Uroczystość rozpoczął pokaz slajdów prezentujący Wielką Brytanię. W ten sposób uczniowie zapoznali się z podstawowymi informacjami na temat każdej z czterech części Zjednoczonego Królestwa, tj, Anglii, Walii, Szkocji i Irlandii Północnej. Na slajdach umieszczono zdjęcia najbardziej znanych angielskich zabytków, np. Tower Bridge, Buckingham Palace, London Eye, Big Ben. Uczniowie Gim 4 mieli także możliwość posłuchać tradycyjnej muzyki, tj. dźwięku szkockich dud i obejrzeć film ukazujący taniec irlandzki.

Kolejnym punktem programu było przedstawienie w języku angielskim pt. „Zwiedzamy Europę autostopem, czyli europejskie degustacje”. Dwie autostopowiczki podróżowały po Anglii i Niemczech. W trakcie tej podróży bohaterki poznawały typowe angielskie i niemieckie potrawy oraz charakterystyczne dla tych państw budowle. W scenariusz przedstawienia wpisano atmosferę angielskiej restauracji i niemieckiego baru. Aktorzy, uczniowie klas drugich, mieli również okazję poznać „smak sceny” i popisać się znajomością języków angielskiego i niemieckiego.

W dalszej części obchodów Dnia Języków Obcych odbył się quiz wiedzy o Niemczech. W quizie wzięły udział dwie drużyny. Uczestnicy odpowiadali na pytania dotyczące historii i kultury Niemiec. Jedną z rund quizu była prezentacja multimedialna przedstawiająca fotografie tradycyjnych potraw Niemiec, znanych zabytków lub atrakcji turystycznych – zadaniem drużyn było odgadnięcie, co dane zdjęcie przedstawia. W trakcie trwania kolejnej rundy uczniowie mieli za zadanie przygotować z podanych składników jedną z niemieckich potraw np. Kartoffelsalat. Wygrała drużyna, która zdobyła większą ilość punktów.

Następnie odbyło się uroczyste wręczenie nagród. Wynagrodzono uczniów biorących udział w szkolnych konkursach języka angielskiego i niemieckiego. Nagrody ufundowały wydawnictwa Pearson Longman i WSiP.

Kolejną atrakcją były zagadki w języku angielskim skierowane do publiczności.

Ostatnią częścią programu było Karaoke w wykonaniu uczniów Gim 4. Uczniowie chętnie zgłaszali się do wzięcia udziału w Karaoke – jest to dla nich okazja do wystąpienia na scenie.

Doświadczenie wskazuje, że warto poświęcać czas i angażować uczniów w przedsięwzięcia poszerzające znajomość języków obcych i równocześnie rozwijające ich osobowość. Jest to przecież lekcja języka obcego bardziej interesująca niż tradycyjna lekcja w klasie, bez podręcznika i zeszytu przedmiotowego.

Posumowanie kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł” rozpoczęło się od przedstawienia zebranym prezentacji „Cechy dobrego sportowca” przygotowanej przez uczniów klasy Ia Katarzynę Słombę i Karola Mączyńskiego. Przedstawione w niej zasady, którymi kierują się prawdziwi sportowcy są uniwersalne i mogą być z powodzeniem stosowane przez każdego z nas w codziennym życiu.

Dużym zainteresowaniem młodzieży cieszyły się konkursy związane ze sportem. Przedstawiciele wszystkich klas rozwiązywali quiz, układali hasła z rozsypanek literowych, dopasowywali do nazwisk sportowców nazwy uprawianych przez nich dyscyplin sportowych. Najwięcej radości wzbudziły kalambury. Najlepsze zespoły zostały nagrodzone słodkimi upominkami. Imprezę uświetnił występ ucznia klasy Ib Piotra Chmielowca. Dwóm uczennicom Katarzynie Koperze i Agacie Pogodzie zostały wręczone nagrody za prace plastyczne, które zostały wyróżnione w ogólnopolskim konkursie kampanii ZTU.

Wiele atrakcji czekało również na amatorów sportu czynnego. Uczniowie na poziomach poszczególnych roczników rywalizowali w ramach wieloboju sportowego w kilku konkurencjach m.in.: skoki kangurów, wyścig raków, hola-hop. Zawody odbywały się na poziomie poszczególnych roczników. Najlepszymi okazali się uczniowie klas I d, II b i III b. Nad prawidłowym przebiegiem konkurencji czuwali nauczyciele wychowania fizycznego i pani Barbara Tutro.

Nie zabrakło także wspaniałych pomysłów na wykonanie transparentów zagrzewających do sportowej rywalizacji i promujących zdrowy styl życia. Uczniowie Gimnazjum nr 4 pokazali, że są prawdziwymi kibicami dopingując swoje drużyny pełnymi humoru okrzykami.

Tego dnia z okazji swojego święta każdy uczeń gimnazjum dzięki wsparciu Rady Rodziców został obdarowany słodkim podarunkiem.

Podsumowanie kampanii ZTU w ramach projektu edukacyjnego przygotowali uczniowie klasy sportowej Ia pod okiem wychowawczyni Teresy Kawiorskiej i koordynatorki akcji Doroty Buczek – Kolanko.

   
© Copyright Gimnazjum nr 4. Made by Rafał Dubiel & Adrian Cichoński. Theme by LernVid.com