Urząd Miejski  

   

Wirtualny spacer  

   

Kontakt  

Gimnazjum nr 4
w Mielcu
ul. Łąkowa 6,
39-303 Mielec
tel (0-17) 788 19 00
gim4@miasto.mielec.pl
gim4@ptc.pl
Jak do nas trafić (kliknij)

   

Goście  

Odwiedza nas 59 gości oraz 0 użytkowników.

   

plik  

 

   

Szukaj w serwisie...  

   

Kalendarium  

April 2019
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
   

Pogoda  

   

Odwiedziny  

2014372
dziś
wczoraj
w tym tygodniu
w ubiegłym tygodniu
w tym miesiącu
w ubiegłym miesiącu
wszystkie
847
1282
8044
8044
27067
57461
2014372

Forecast Today
1440

14.00%
25.41%
6.53%
0.75%
0.19%
53.12%
Online (15 minutes ago):11
11  gości
brak użytkowników

Twoje IP:3.95.23.35
   

Cytaty  

Tylko w miłości kompletne zero może być dla kogoś wszystkim.

   

Zdalne nauczanie  

   

Projekt EFS  

   

Przydatne linki  

   

Translate  

EnglishFrenchGermanItalianPortugueseRussianSpanish
   
Misja Gimnazjum nr 4 w Mielcu:
"Prawdziwie wielki jest ten człowiek, który chce się czegoś nauczyć"
Jan Paweł II
   

14 marca w naszej szkole obchodziliśmy „Międzynarodowy Dzień Liczby π”. Wzięły w nim udział klasy trzecie gimnazjum. Uroczystość rozpoczęła klasa 5A. Uczniowie przedstawili inscenizację pt. „Kłótnia liczb”, której główną bohaterką była liczba PI.

 

 

Następnie uczennice z klasy 3b Kinga Bylicka i Oliwia Wiatrowska zaprezentowały uczniom, jak przy użyciu jedynie arkusza brystolu i małego patyczka wyznaczyć przybliżenie liczby PI. Eksperymentalne wyznaczanie liczby π opiera się na pewnej ciekawej obserwacji geometrycznej poczynionej w XVIII wieku przez Francuza, hrabiego Georges'a Buffona. Na kartce papieru rysowano równolegle do siebie linie w odległościach równych długości stosowanego patyczka. Tak przygotowaną kartkę nazywa się planszą Buffona. Okazuje się, że prawdopodobieństwo zdarzenia, polegającego na tym, że pręt rzucony losowo na planszę Buffona przetnie którąś z linii, jest równe P = 2/π. Dokładną genezę tej metody przedstawił w prezentacji uczeń klasy 3b Michał Sułek.

Po tej dawce matematycznych doświadczeń nastąpiła chwila zadumy i refleksji - „W poszukiwaniu sensu życia”. Uczniowie obejrzeli kilka fragmentów znanego filmu „Życie Pi” - zadziwiającej opowieści o odwadze i wytrzymałości. Jest to historia małego hinduskiego chłopca, którego liczba π ocaliła przed ośmieszaniem przez kolegów ze szkoły. Piscine Molitor Patel swoje niezwykle interesujące dzieciństwo przeżył w hinduskiej dzielnicy, gdzie obok siebie mieszkali ludzie wielu ras i wyznań. Już jako mały chłopiec poszukiwał swojej drogi życia i zastanawiał się, jak znajdzie tą właściwą, skoro tyle jest różnych ścieżek. Chłopiec przeżywa niezwykłą przygodę. Wiara dodała mu siły do przetrwania, a racjonalizm uratował mu życie, gdy znalazł się sam na otwartym morzu z tygrysem w szalupie. Okazało się ,że dzięki niemu przetrwał na morzu, bo dbanie o potrzeby przyjaciela stało się sensem istnienia.

Matematyka i odkrywanie jej tajemnic też może stać się sensem życia. Przybliżyliśmy uczniom postać Johna Nasha, amerykańskiego geniusza matematycznego, dręczonego całe życie przez schizofrenię. Jego pasja doprowadziła go na szczyt – w 1994 roku odebrał nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii za pracę „Non - Cooperative Games”. Jakub Mrozowski z klasy 3b przedstawił postaci wszystkich matematyków, którzy zajmowali się wyznaczaniem przybliżenia liczby Pi.

John Nash powiedział, że „ matematyka jest formą sztuki” i my również chcieliśmy społeczności szkolnej zaprezentować piękną bryłę geometryczną - dwunastościan rombowy, który jest bryłą dualną do sześcio - ośmiościanu. Jest to bryła o tyle ciekawa, że za pomocą tych modułów możemy całkowicie wypełnić przestrzeń. Pokaz składania metodą orgiami przygotowały uczennice z klasy 3b: Patrycja Miga, Oliwia Wiatrowska, Gabrysia Piecyk i Julia Stanisz. Julia przygotowała również prezentację, w której przedstawiła w technice 3D różnorodne moduły, które można utworzyć z dwunastościanów rombowych.

Druga część naszej imprezy poświęcona była konkursom. Pierwszy polegał na recytowaniu, jak największej ilości cyfr rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi. Konkurencję wygrał Jakub Mrozowski z klasy 3b, który bezbłędnie wyrecytował 115 cyfr po przecinku.

Następnie uczniowie przystąpili do rozgrywek drużynowych. Zespoły 3-osobowe z każdej klasy trzeciej gimnazjum rozwiązywały zadania matematyczne z quizu przygotowanego z okazji Dnia Matematyki przez Stowarzyszenie Doskonalenia i Rozwoju 4improve. Uczniowie odpowiadali również na pytania, polegające na matematycznych skojarzeniach. Oczekiwanie na odpowiedzi umilił wszystkim zebranym słodki poczęstunek – ciasteczka z liczbą Pi upieczone przez uczniów z klasy 3c i 3b.

Na uczestników wszystkich konkursów czekały atrakcyjne nagrody ufundowane przez Urząd Miasta Mielca w ramach akcji Zachowaj „Trzeźwy umysł”.

Naszą uroczystość uświetniały piosenki w wykonaniu uczennic: Marysi Zielińskiej, Natalii Barnaś, Gabrysi Filipeckiej i Asi Stypy. Za doskonałą oprawę muzyczną dziękujemy pani Ewie Ziembie-Ząbek.

Nad całością obchodów święta liczby Pi pieczę sprawowała pani Helena Wolska.

 

https://photos.app.goo.gl/hef3QWKTSXM3Lus2A

 

   
© Copyright Gimnazjum nr 4. Made by Rafał Dubiel & Adrian Cichoński. Theme by LernVid.com